Investeşte în oameni !
TITLUL PROIECTULUI: “SISTEM INTEGRAT DE COMBATERE A SOMAJULUI IN JUDETUL TELEORMAN”
Partenerii în proiect:
Partener principal: Orasul Videle
Partener 1: SC Indice Consulting and Management SRL
Obiectivul general a proiectului il constituie combaterea somajului in judetul Teleorman prin masuri de ocupare care vizeaza un grup de 750 de someri de lunga durata, tineri si adulti si 250 de persoane in cautarea unui loc de munca.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
- Conceperea de materiale menite sa informeze grupul tinta cu privire la cerintele si modelele de buna practica in alegerea unei meserii sau reconversie profesionala;
- Informarea si consilierea profesionala a grupului tinta;
- Formarea profesionala a grupului tinta prin cursuri de initiere, perfectionare, calificare;
- Cresterea ocupabilitatii in judet prin realizarea burselor locurilor de munca;
- Dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale ale grupului tinta prin activitati de consiliere si formare profesionala.
Grup tinta
Proiectul nostru are ca grup tinta un numar de 750 de someri de lunga durata (tineri someri, 16-24 ani, dupa sase luni de la intrarea in somaj si adulti someri, 25-64 ani, dupa o perioada de peste 12 luni) si 250 de persoane in cautarea unui loc de munca. Grupul tinta provine atat din mediul rural cat si din mediul urban.
Activitatile proiectului
- Organizarea si desfasurarea de sesiuni de informare si consiliere profesionala;
- Organizarea si desfasurarea de activitati de formare profesionala;
- Organizarea si desfasurarea de burse de locuri de munca;
- Desfasurarea de actiuni de consiliere si oferirea de asistenta in vederea dezvoltarii antreprenoriatului.
Rezultate intermediare ale proiectului
Pana la acest moment in cadrul proiectului au fost demarate toate activitatile, stadiul de desfasurare al acestora fiind in concordanta cu perioada in care ne aflam (luna 13 din totalul de 24).
In cadrul activitatii de “Organizare si desfasurare a sesiunilor de informare si consiliere profesionala”:
- au fost realizate 19 sesiuni de informare si consiliere profesionala;
- au participat 404 someri de lunga durata, din care 237 sunt femei;
In cadrul activitatii de “Organizare si desfasurare a activitatilor de formare profesionala”:
- s-au desfasurat 16 programe de perfectionare;
- cursurile realizate au vizat perfectionarea competentelor sociale si civice, antreprenoriale si informatice ale participantilor, precum si a tacticilor de vanzare si negociere prin intermediul cursului de Agent vanzari;
- 287 de someri de lunga au participat la cursuri de formare profesionala, din care 184 sunt femei;
- 213 someri de lunga durata sunt certificati, absolvind examenul final al fiecarui program de formare profesionala;
In cadrul activitatii de “Organizare si desfasurare a burselor de locuri de munca”:
- au fost organizate si desfasurate 2 burse a locurilor de munca;
- au participat 94 de someri de lunga durata, 12 agenti economici, fiind oferite 19 locuri de munca;
- 10 someri de lunga durata au fost selectati pentru interviuri la sediul companiilor, in prezenta personalului specializat;
In cadrul activitatii de “Desfasurare de actiuni de consiliere si oferirea de asistenta in vederea dezvoltarii antreprenoriatului”:
- s-au desfasurat 10 sesiuni de consiliere si asistenta pentru sustinerea si dezvoltarea antreprenoriatului;
- au participat 142 de someri de lunga durata, care anterior au luat parte la cel putin una din activitatile proiectului;
- a fost organizat si s-a desfasurat concursul “Maratonul Antreprenorului”, pe baza elaborarii si depunerii unui plan de afaceri;
- Castigatorii si premiile puse in joc au fost:
scastigatorul premiului de 7000 lei brut si a locului I este doamna Tanase Elena, cu lucrarea „S.C. Sara Paper S.R.L.”,
slocul II si premiul de 5000 lei brut a fost castigat de domnul Tapardel Marius Ionut, cu lucrarea „Pescaria la Marius”,
slocul III, cu premiul de 2.929 lei brut, apartine doamnei Ruse Maria cu lucrarea „S.C. Marfitness-Club S.R.L.
Pentru perioada urmatoare ne-am propus continuarea activitatilor conform planificarilor realizate, astfel incat la finalul proiectului sa ne atingem obiectivele propuse si contributia noastra sa fie resimtita atat la nivel local, cat si regional:
In cadrul activitatii de “Organizare si desfasurare a sesiunilor de informare si consiliere profesionala”:
- vom realiza 12 sesiuni de informare si consiliere profesionala;
- vom informa si consilia profesional 596 de persoane care corespund caracteristicilor grupului tinta;
In cadrul activitatii de “Organizare si desfasurare a activitatilor de formare profesionala”:
- vom organiza si desfasura 34 de programe de perfectionare;
- vom forma 713 persoane din grupul tinta;
In cadrul activitatii de “Organizare si desfasurare a burselor de locuri de munca”:
- vom realiza 2 burse de locuri de munca;
In cadrul activitatii de “Desfasurare de actiuni de consiliere si oferirea de asistenta in vederea dezvoltarii antreprenoriatului”:
- vom organiza si desfasura 10 sesiuni de consiliere si asistenta pentru sustinerea si dezvoltarea antreprenoriatului;
- vom organiza 1 concurs cu premii in valoare totala de 14 929 lei brut, care va avea la baza elaborarea si depunerea unui plan de afaceri.
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
Investește in oameni!