.textopages { text-align: justify }
Cod SMIS proiect: 105598
Axă prioritară 3: Locuri de muncă pentru toţi
Titlu proiect: START INVEST – Educație şi finanțare pentru afaceri profitabile
OIR/OI responsabil: OIR POSDRU Regiunea Vest
PREZENTARE PROİECT
FUNDAŢIA CENTRUL DE PREGĂTIRE PROFESIONALĂ VÂLCEA a început din data de 12 ianuarie 2018 implementarea proiectului „START INVEST – Educație şi finanțare pentru afaceri profitabile” în parteneriat cu SC INDICE CONSULTING AND MANAGEMENT SRL și FUNDAŢIA ,,ANTREPRENORIAT SOCIAL”. Proiectul are o durată de 36 de luni, desfășurându-se în perioada 12 ianuarie 2018 – 11 ianuarie 2021, cu o valoare totală eligibilă de 9.790.785,66 lei.
Obiectivul general al proiectului este cresterea ocuparii fortei de munca din regiunea Vest prin infiintarea, dezvoltarea si sustinerea a 40 de intreprindericu profil nonagricol in zonele urbane, si crearea a 80 de locuri de munca in cadrul intreprinderilor nou infiintate.
Obiectivele specifice sunt:
O1. Cresterea gradului de informare si constientizare a publicului prin derularea a 8 campanii de informare pentru popularizarea proiectului in vederea asigurarii sanselor egale de participare a persoanelor din toate judetele regiunii Vest;
O2. Dezvoltarea competentelor antreprenoriale in scopul demararii unei activitati independente in mediul urban pentru 300 de persoane din regiunea Vest, care doresc sa initieze o activitate independenta (tinerii NEET’s cu varsta intre 16 – 24 ani nefiind eligibili);
O3. Finantarea implementarii a 40 de idei de afaceri prin dezvoltarea unei scheme de finantare Start Up;
O4. Cresterea numarului de IMM-uri create si functionale in domenii nonagricole in zonele urbane a regiunii Vest cu 40 si a numarului de locuri de munca nou create cu 80;
O5. Consolidarea abilitatilor antreprenoriale pentru 40 de persoane selectate in vederea acordarii ajutorului de minimis prin participarea la 4 cursuri de perfectionare.
Grupul ţintă este reprezentat de:
- 300 de persoane cu urmatoarele caracteristici : persoane fizice, cu resedinta sau domiciliul in mediul rural sau in cel urban al regiunii Vest, care doresc sa infiinteze o afacere nonagricola in mediul urban al regiunii Vest (tinerii NEET’s cu varsta intre 16 – 24 ani nefiind eligibili).
Cele 300 de persoane sunt formate din urmatoarele categorii:
✓ someri: 50 persoane
✓ persoane inactive: 200 persoane
✓ persoane care are au loc de munca si doresc sa infiinteze o afacere in scopul crearii de noi locuri de munca: 50 persoane.
Persoanele care au un loc de munca si doresc sa infiinteze o afacere in scopul crearii de noi locuri de munca vor include si persoanele care desfasoara o activitate independenta (persoane fizice autorizate, titulare a intreprinderilor individuale si membrii intreprinderilor familiale).
Activităţile pe care le vom derula în cadrul proiectului sunt:
✓ Formare antreprenoriala
- Informarea publicului cu privire la programul de formare antreprenoriala si oportunitatile oferite prin participarea la un astfel de program, precum si cu privire la metodologia de identificare si selectie a grupului tinta si a planurilor de afaceri ce vor fi sprijinite in cadrul proiectului;
- Derularea programului de formare antreprenoriala – cursul acreditat ANC de „Competente antreprenoriale” isi propune ca pe parcursul a 40 ore de formare sa asigure cursantilor cunostinte si competente necesare pentru conducerea cu succes a propriei afaceri.
- Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finantate in cadrul proiectului – va fi organizat un Concurs de selectarea a planurilor de afaceri care presupune selectarea de catre un juriu a 40 de planuri de afaceri in vederea sprijinirii viitorilor antreprenori prin ajutorul de minimis.
- Efectuarea de stagii de practica– presupune efectuarea unui stagiu de practica cu o durata de 40 de ore de catre persoanele a caror planuri de afaceri au fost selectate. Stagiile de practica vor fi organizate in cadrul unor intreprinderi functionale de pe teritoriul Romaniei, si a caror activitate economica face parte din aceeasi grupa CAEN cu cea aferenta planului de afaceri selectat.
- Derularea cursurilor de formare pentru consolidarea abilitatilor antreprenoriale a celor 40 de persoane a caror planuri de afaceri au fost selectate. Vor fi organizate 4 cursuri de perfectionare autorizate ANC prin intermediul carora aceste persoane isi vor imbunatatii competentele, cunostintele si capacitatile proprii de conducere a propriei afaceri. Cele 4 cursuri vor fi: Antreprenor economie sociala, Agent vanzari, Manager de proiect si Competente informatice.
✓ Implementarea planurilor de afaceri finantate din fonduri FSE
- Furnizarea serviciilor personalizate de consiliere/ consultanta/ mentorat in vedere completarii cunostintelor si aptitudinilor dobandite de persoanele a caror planuri de afaceri au fost selectate. Astfel, cele 40 de persoane vor beneficia de doua tipuri de servicii:
- servicii personalizate de consiliere/mentorat in 3 domenii tematice Financiar, Management, Marketing a caror scop va fi de a transpune in practica ideile afacerilor;
- servicii personalizate de consultanta prin participarea la evenimente destinate networking-ului la care vor fi invitati administratori ai companiilor de succes, in vederea impartasirii experientei lor si acordari unor sfaturi utile in ceea ce priveste coordonarea propriei afaceri.
- Asigurarea infiintarii si demararii functionarii intreprinderilor ce vor realiza planurile de afaceri cu ajutor de minimis – infiintarea celor 40 de noi IMM-uri precum si acordarea a 40 de ajutoare de minimis IMM-urilor infiintate.
Valoarea maxima a ajutorului de minimis acordata fiecarui IMM creat va fi de 36.000 euro.
- Monitorizarea functionarii si dezvoltarii afacerilor finantate, din punct de vedere al monitorizarii activitatii intreprinderilor infiintate.
✓ Program de monitorizare a functionarii si dezvoltarii afacerilor finantate in cadrul perioadei de sustenabilitate a acestora
- Monitorizarea activitatii intreprinderilor infiintate, in perioada de sustenabilitate a acestora, in sensul dezvoltarii ei si nu doar al supravietuirii in piata, precum si atingerii rezultatelor asumate.
- Dezvoltare de Mecanisme de sustinere si promovare a intreprinderilor finantate, pentru o perioada de minim 12 luni de la finalizare a proiectului.
Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați:
FUNDAŢIA CENTRUL DE PREGĂTIRE PROFESIONALĂ VÂLCEA: Rizoiu Gheorghe – Manager proiect- gheorghe.rizoiu@ccivl.ro
INDICE CONSULTING AND MANAGEMENT SRL: Filip Diana- Coordonator parteneri – bucuresti@indice.ro
FUNDAŢIA ANTREPRENORIAT SOCIAL: Cismaru Mihail-Coordonator parteneri-mihai.cismaru@gmail.com
„Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020″